I'm alive

Trots att uppdateringen på bloggen inte varit den bästa, eller okej, helt obefintlig, så lever jag fortfarande. Mitt liv ser i princip ut som det gjorde vid den senaste uppdateringen, jag bor kvar i Trätan, kör en röd golf och lider fortfarande av att inte ha nån känsel i hälen..MEN, en stor sak har inträffat, eller kanske två.. jag har anmält mig till högskoleprovet, vet inte varför, jag tycker förmodligen att det är kul att lägga ut flera hundra på att få mina kunskaper satta på prov, och dessutom sen förnedras när resultatet hamnar i dagstidningarna. Den andra saken är att jag börjat plugga, läser Biologi A kursen, mycket intressant.. Har precis avslutat en uppsats på ämnet "tvestjärtar" och har nu börjat fördjupa mig i svampar och ekosystem på land. Vart det hela leder vet jag inte riktigt än, kanske blir jag medlem i Fältbiologerna..

"Fältbiologerna är Sveriges största natur- och miljöorganisation för ungdomar. Fältbiologerna har en mycket blandad verksamhet, allt från fågelskådning och garnfärgning till miljökampanjer och 14-dagars skogsinventeringar. En viktig tanke som finns hos alla är att det är medlemmarna själva som anordnar aktiviteterna. Vill man ut på en fjärilsexkursion så får man anordna det själv." (wikipedia)

Nej, syftet är att få behörighet till högskoleprogram som kräver Naturkunskap B, om det nu skulle behövas nångång..och förhoppningsvis klarar jag mig från att bli biologinörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback